RIT11

De RIT11 is een rijtuig voor ultrasone spoorweginspectie voor zowel op de weg als op het spoor, gebaseerd op de Mercedes Benz ACTROS 2036 – ZW 222 V truck, met de bedoeling de onderbreking te overbruggen tussen handmatige inspectie en grote meettreinen.

Rijtuigen voor zowel op de weg als op het spoor zijn trucks met extra uitrusting voor spoorwegtractie, hetgeen het mogelijk maakt op zowel normale spoorwijdte als op de weg te rijden. Voor het beoogde gebruik van noodzakelijke componenten van de RIT11 zoals het hydraulische systeem, de tractie, de besturing, lift-out- en draaitoestel, de carrosserie en de ultrasoon sensor, worden draagtrolleys ontwikkeld volgens de laatste stand der techniek. Met de RIT11 is het mogelijk snelle, goedkope en hoge kwaliteit ultrasoon spoorweginspectie uit te voeren om interne scheuren in de rails op te sporen en de ontsporing van passagiers- en vrachttreinen te voorkomen. Dit zal onze klanten tevens helpen, zodat de treinen op tijd zullen aankomen op hun uiteindelijke bestemming zoals havens en de onderhoudskosten reduceren.

RIT11hinten

 

 

 

 

 

 

 

Technische specificaties:  
Bouwjaar 2005
Norm configuratie o graden,  +|- 35, 55, 70 graden
Spoorwijdte 1435 mm
Voertuiglente incl. buffers 12,9 m
Wielbasis van de draaistellen 2,3 m
Voertuigmassa per onderdeel van het voerttuig
21,5 t
Tractie diesel-hydraulisch
Vmax aandrijving 80 km/u
Vmax testsnelheid 80 km/u
Sifa aanwezig
Automatische treinbeïnvloeding PZB
Treinradio GSM-R Dual-Mode-Terminal (MESA 23)