Basisveiligheidsinspectie spoorstaven

Door de verdichting van de inspectiepunt afstand bij het registreren van inspectiegegevens, verhogen wij de kwaliteit van onze basisveiligheidsinspectie van sporen aanzienlijk. Dit wordt weerspiegeld in een hogere reproduceerbaarheid, minder storingen en een nauwkeurigere evaluatie. De basisveiligheidsinspectie van sporen van EURAILSCOUT voldoet aan de vereisten van de meeste spoorwegmaatschappijen. De nieuwe inspectietechniek is uniek door de omzetting van de gepatenteerde kloonprocedure.

KlonverfahrenKloonprocedure met weergave A-beeld en B-beeld

 

Hierdoor zijn inspectiesnelheden van 100 km/u mogelijk. Zeer hoge impuls frequenties garanderen een gedetailleerde foutoplossing bij hoge inspectiesnelheden, zodat ook de kleinste onregelmatigheden ons niet ontgaan.
Zo worden de sporen bij de basisveiligheidsinspectie bijvoorbeeld met een afstand van 2 mm bij 60 km/h inspectiesnelheid onderzocht. De nieuwe systeemarchitectuur maakt het mogelijk om bij een gelijktijdige verhoging van het kwaliteitsniveau in de inspectie gegevensregistratie nog beter te voldoen aan uw economische eisen. Bij de basisveiligheidsinspectie van sporen gebruiken wij een Squat ultrasoon sensorcombinatie van 0°,  +/- 70° en +/- 35° (zie fig. hieronder).

WinkelUltrasoon sensorcombinatie voor basisveiligheidsinspectie van sporen

 

Nieuwe ultrasoon sensoren in combinatie met verbeterde ultrasoon sensorhouders maken een inspectie van de sporen mogelijk in alle veiligheidsgebieden van de spoorstaafdoorsnede in rails en wissels met uitzondering van het puntstuk. Met een constante afstand tussen de ultrasoon sensoren en het spoorstaafoppervlak ontdekken wij elke onregelmatigheid vanaf een diepte van 5 mm onder het spoorstaafoppervlak. De nieuwe generatie sensoren doorstaat ook de inspectie van sporen met golfslijtage evenals uitgesleten isolatielassen in uw spoorwegnet. EURAILSCOUT is het enige bedrijf ter wereld, dat hierbij de kleinste scheuren zowel in het begin of het einde van de spoorstaaf in de kop en in het lijf voor u opspoort.
Om van voor storingen in uw spoorwegnet, bijvoorbeeld van het nakomende treinverkeer, door de onjuiste beïnvloeding van de middelen voor treindetectie in de sporen te vermijden, wordt bij Eurailscout de inspectietechniek actief over het midden van de spoorstaven gevoerd. De informatie voor de actieve sturing wordt via een dwarsprofielmeetsysteem opgespoord. Op basis van de informatie zorgen servomotoren altijd voor de juiste positie van de inspectietechniek over het midden van de spoorstaven.

Detektion-Anrisse-an-SchienDetectie van scheuren in begin/einde van de spoorstaven en laskamer boringen

 

Onze hoog gekwalificeerde medewerkers volgen voortdurend bijscholingen en zorgen voor een maximale kwaliteit en voldoen aan alle certificaten in de inspectieprocedures ultrasoon meten, wervelstroommeting en visuele inspectie overeenkomstig EN 9712 en/of ASNT.