Golfslijtage

Een contactloze lasersysteem wordt gebruikt voor identificatie van golfslijtage (spoorstaafkopfouten met korte golf). Om de 5mm wordt gemeten om alle soorten golving tussen 10mm en 1m op elke spoorstaaf te kunnen detecteren. Bandbreedtes tot vier golflengtes kunnen worden geconfigureerd om verschillende soorten golving in een enkele rit te evalueren.

Corrugation UFM120Resultaten van het golfslijtage meetsysteem: Alle 9 ritten leveren bijna dezelfde resultaten

 

Het systeem is ongelooflijk nauwkeurig: 0,02mm bij alle registratiesnelheden. De resultaten leveren u informatie, wanneer en waar de railkoppen voor een vermindering van de slijtage van het spoor en van het resonantie-/ trillingsgeluid geslepen moeten worden. Deze meting is door middel van een lokalisatie-index met andere meetsystemen verbonden. Door middel van databanksoftware zouden deze gegevens met historische gegevens vergeleken kunnen worden, zodoende zou de ontwikkeling van de ribbelvorming geobserveerd en zou er reeds bij voorbaat een slijpschema uitgewerkt kunnen worden.

Track Corrugation measurementGolfslijtage meetsysteem

 

Spoorbreedtemeting

Door middel van meerdere lasers worden de gegevens verzameld over de spoorbreedte. Zo kan voor u bij de planning van de op handen zijnde onderhoudsmaatregelen bij de verwerking van het slijpplan rekening worden gehouden met onder andere spoorversmallingen, bijvoorbeeld door overgewalst materiaal veroorzaakt door hoge aslasten.